Край на грозите реклами в Стария Несебър. Общината е започнала тяхното премахване. Още това лято градът на ЮНЕСКО трябва да придобие нов облик, който съответства на град със световно културно наследство.
В Наредбата за рекламно- информационната дейност ясно са посочени новите правила, с които трябва да се съобразят собствениците на ресторанти, хотели, магазини и други търговски обекти в Стария град. Тя е съобразена с новия План за управление на Стария Несебър, разработен от Министерството на културата, обясни кметът Николай Димитров.
„Ще бъдем безкомпромисни и ще бъдат премахната цялата шарения, табели за кожи и други подобни . Мисля, че това се приема и от местните жители. Всеки е добър дошъл да работи и да прави търговия, но да спазва тези правила. Планът за управление на Стария град е готов, той ще мине на обществено обсъждане, но ние предприемаме мерки предварително, за да придобие този град облик, подобаващ на град със световно културно наследство“, заяви кметът.
В момента рекламите в Стария град са меко казано неадекватни и създават лош имидж на Несебър. Това заяви арх. Атанас Пинков, от новия отдел “Несебър- световно наследство”, отговарящ изцяло за Стария град. Като пример архитектът посочи шаренията в оранжево около Старата Митрополия.
„Информационните табели, рекламите и всичките такива елементи трябва да бъдат семпли, по- малки по размер и с определените в наредбата материали, цветове и шрифтове. Те трябва да бъдат така разположени върху сградите, че да не пречат на вида и архитектурата. Ще бъдат премахнати и всички светещи, неадекватни реклами“, обясни арх. Пинков.
От общината съобщиха още, че някои от жителите на Стария град сами са започнали да премахват кичозната и светеща реклама от къщите си.
Предстои те да подадат ново заявление за поставяне на реклама, като се съобразят с примерните схеми, посочени в наредбата.