При огромен интерес се проведоха обществените обсъждания на новия общ устройствен план на Бургас..На общественото обсъждане стана ясно, че Бургас има изключително висока норма на транзитно преминаващи автомобили – цели 27% и нито един обход. Това буквално блокира града през натоварените месеци на годината. По тази причина от „Гео щрих“ са решили два основни обхода и 3 пръстеновидни обходни пътища /рингове/ да изнесат транзитния трафик извън града. Така би се решил най-тежкият проблем – преминаването на превозните средства от страната към южното и северното. За да не се задъхва централната част на Бургас, ще бъдат изградени големи подземен и надземен паркинг в близост до точки на градския транспорт. Парковете и зелените площи ще заемат рекордните 17% от цялата територия на бъдещия полис. Като цяло Бургас ще нарасне с около 34% по площ от сегашния си размер. Над 52% от бъдещите нови устройствени зони ще бъдат паркове, зелени системи, зони за отдих и еко комплекси. На преминалото обсъждане имаше подчертан интерес за развитието на северните и западни части – крайбрежната местност Кьошето и „Пети километър“ по пътя за София. Плановете за Кьошето, като свързваща територия по брега между Бургас и кв. Сарафово са да има малък процент на застрояване, множество зелени площи и да е предвидено за сезонно обитаване. Зоната, позната като „Пети километър“, ще бъде мултифункционална – за обитаване и обществено обслужване, без да има промишленост, от каквото се притесняват жителите й. Екологичните тревоги бяха разсеяни с обясненията, че в ОУП на Бургас няма заложени ветрогенераторни полета, а ще бъдат поставени фотоволтаични системи, като алтернативно енергопроизводство. Граждански въпрос насочи вниманието и към една от дългогодишните язви на Бургас – нефтените утайници на ЛукОЙЛ, непосредствено до пътя за Созопол. Предвижда се, те да бъдат рекултивирани, „затапени“ и покрити с почва и декоративна растителност и така да се превърнат в зелена зона, свързана със защитена местност „Пода“ и новия парк на кв. Крайморие. Въпреки че в населените места не важи закона за Черноморското крайбрежие, в частта му със забраната за застрояване на 100м. от морето, от екипа са се съобразили с това и са въвели такава защитена зона в Бургас. Върху нея няма да има застрояване, а площите по протежение на бреговата ивица ще се използват изключително за спорт, атракции и озеленяване. Така градът ще запази и ще развие естествената си прородна красота и ще използва крайморските зони за обществени, рекреативни функции и туризъм. Възможностите за балнеоложки туризъм – минерални води, калолечение и др. ще бъдат максимално разгърнати, с цел привличане на туристите от крайбрежието към вътрешността на района. Особено предимство е наличието на големи естествени сладководни огледала около Бургас. Предвидени са зони за яхтинг, спортен риболов и гребни спортове при двете големи езера – Вая и Мандренско, както и превръщането на позагубилият блясъка си, но любим за населението, естествен парк Росенец /Отманлий/ в образцова крайградска зона за отдих.Важен приоритет в развитието на туризма са одобрените територии за разширение на летището, както и зоните за обществено му обслужване. Граждани, живеещи в комплексите до летището, се оплакаха от шума, идващ от самолетите и се поинтересуваха няма ли решение на проблема. Проектантите обясниха, че за да се намали шумовото замърсяване в района, са предвидени широки буферни зелени зони, които ще бъдат естествена шумоизолация, както и изключително намалена зона за урбанизиране. До 16 април всички заинтересовани лица имат възможност да входират своите възражения и жалби в деловодството на община Бургас. Екипът на „Гео щрих“ и представители на общината ще ги разгледат и ще излязат със становище по всяка една от тях. Предложенията, които са в интерес на гражданите на Бургас ще бъдат добавени към проекта. Ще бъдат взети под внимание желанията на екоорганизациите, както и идеите на различните неправителствени организации, частни лица и сдружения на архитектите, които се интересуват от новия ОУП. Стремежът на проектантите е да се съобразят с всяка добра идея и предложение и така ще бъде направен по-точен баланс на територията, а планът ще бъде повече съобразен с конкретните нужди и очаквания на хората. Скоро предстои да бъде завършена екологичната оценка на проекта, която е в напреднал етап, както и завършване на инженерните части – ВиК, далекосъобщения и енергоразпределителни схеми.