Започва вторият етап от изграждането на мрежата от велоалеи в Бургас. Трасетата ще бъдат извън рамките на бързата автобусна линия и ще обхванат кварталите „Банево“, „Минерални бани“, „Ветрен“, „Крайморие“ и „Сарафово“. Общата дължина на маршрута, който предстои да бъде изграден, е близо 22 километра.
Кметът Димитър Николов и бургаски велосипедисти направиха символична първа копка за изграждането на велоалеята, която ще преминава по улица „Крайбрежна“ до квартал „Сарафово“.
Едната част от нея ще започва от „Черноморски солници“ и ще е двупосочна. Трасето е изцяло в насип и по цялата му дължина ще се изгради подпорна стена от страната на плажната ивица. Паралелно ще бъде изградена и пешеходна зона.
Другата част от веломрежата ще преминава по улица „Крайбрежна“. Тя ще е продължение на съществуващата алея в Морската градина и също ще бъде двупосочна. Предвидено е преасфалтиране и разширяване на настилката до съществуващата бетонна стена.
След приключването на втория етап от изграждането на мрежата ще е възможно с велосипед да се стига лесно и безопасно до квартал „Крайморие“. Новото трасе ще свързва пътен възел „Юг“ с пътен възел „Бургас – Малко Търново – Созопол“. Стоманен парапет ще осигурява безопасността на колоездачите и в същото време няма да позволява паркирането на автомобили.
Велосипеден маршрут ще свързва „Банево“ и „Ветрен“. Ширината на платното между двата квартала ще е 2 метра. Пътуването по тази отсечка ще предлага атрактивна гледка. В квартал „Ветрен“ алеята ще преминава по улиците „Ропотамо“, „Чавдар“, „Александър Стамболийски“, „Божур“, „Минерална“, „Люляците“, „Черногорово“ и „Ком“.
В „Банево“ маршрутът на велосипедистите ще минава по улиците „Анушка Драгиева“, „Тракия“, „Хаджи Димитър“, „Любен Каравелов“, „Минерална“, „Свобода“, „Неделчо Камбов“.
*Вторият етап от изграждането на веломрежата е част от проекта „Интегриран градски транспорт на Бургас“. Той се финансира от ОП „Регионално развитие“ 2007 – 2013, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие и от държавния бюджет. Проектът ще създаде няколко удобства за хората в Бургас – добра мобилност, по-малко задръствания и замърсяване на въздуха, сигурен и удобен градски транспорт.