7.1 C
Бургас
вторник, ноември 26, 2024

Ръководството на Слънчев бряг обяви, че защитава интересите и собствеността на държавата

Ръководството на „Слънчев бряг“ АД изпрати днес становище до министъра на икономиката, до министъра на регионалното развитие, до председателя на общинския съвет в Несебър и копие до Съюза на собствениците в комплекса, относно разполагането на новите временни обекти на алеите, които са собственост на държавното акционерно дружество. Публикуваме становището без редакторска намеса: “ Ръководството  на СЛЪНЧЕВ БРЯГ-АД води икономическа политика свързана със  защита на интересите  на акционерите на публичното дружество в лицето и на държавата и на частните инвеститори. Единствено водени от тази цел и при прилагане на принципите на законността, равнопоставеността и взаимно зачитане на правата  на всички пазарни субекти дружеството е предприело своите икономически инициативи. През последните 10 години , собствени на дружеството недвижими имоти на територията на к.к. СЛЪНЧЕВ БРЯГ-ИЗТОК са се ползвали за поставяне на неограничен брой търговски обекти напълно безконтролно, без разрешение от дружеството – собственик, без разрешение за поставяне от община Несебър. Така всеки летен сезон на територията на най-големият туристически комплекс се е вихрила  незаконна търговия в ориенталски стил и в нарушение на всички закони – както устройствените , така и фискалните. Публичното дружество се е лишавало от огромни суми  приходи в ущърб на своите акционери и държавния интерес. В напълно обратен подход на досегашния , през 2011г   ръководството  на СЛЪНЧЕВ БРЯГ-АД разви икономическа инициатива  за регламентирано осъществяване на търговска дейност чрез поставяне  на ограничен и контролиран брой търговски обекти на , територии собствени на дружеството. В насока на това бдяха възложени, създадени и одобрени  по външен вид, размери и цветове поставяеми търговски обекти, с модерен, красив и функционален външен вид , които напълно хармонират с градската среда в комплекса. Бе изработена работна схема за поставянето им, която бе утвърдена от ОБЩИНА НЕСЕБЪР по реда на чл.56 ЗУТ и след подробен и задълбочен контролен анализ, бе одобрена от Министъра на регионалното развитие и благоустройството – по реда на Закона за устройство на черноморското крайбрежие.Схемата предвижда разполагането на временни обекти  по реда на чл.56 ал.2 ЗУТ – в частни имоти- собствени  на СЛЪНЧЕВ БРЯГ-АД поземлени  имоти – частни пътища, представляващи алейни пространства в к.к. СЛЪНЧЕВ БРЯГ-ИЗТОК. Извършена е точна преценка от страна на общинската администрация по спазване на чл.2 наредба №10 на ОС Несебър имотите в които ще се разполагат обектите са алеи и попадат в дефиницията- приложно поле на „улични пространства“. При одобряването на схемата са спазени и всички необходими отстояния за поставяне съобразно Наредба № 10 на ОС Несебър. За завършване на процедурата по поставянето към настоящия момент са поискани издаването на разрешения за поставяне по реда на цитираната наредба .Напълно  закономерно  , именно в този момент се появиха възражения и становища от икономически заинтересувани лица, които обаче нямат качеството на заинтересовани лица по смисъла на Закона за устройство на територията, за да могат да ангажират по правен ред съответните органи на общината. В отговор на излаганите  становища  считаме за необходимо да представим и своето.

1. Предприетата икономическа инициатива от страна на СЛЪНЧЕВ БРЯГ-АД е в упражняване  на правно регламентирани конституционни права и не накърнява нито закона, нито морала , нито чужди имуществени интереси. Същата е в изпълнение на търговската политика на публичното дружество  и в защита на интересите  на акционерите му, най- големия от които е българската държава.

2. СЛЪНЧЕВ БРЯГ-АД притежава определен обем имущество,  в който е включена инфраструктурата на к.к. СЛЪНЧЕВ БРЯГ-ИЗТОК и изрично – алейните пространства, ВИК- мрежата на комплекса, осветление и отделни поземлени имоти. Това са активи на публично дружество придобити със средства на цялата българска държава и същите са средство  на търговската ни дейност.

От 1991 г. насам , с приемането на новата българска конституция  няма правен режим, който да позволява безвъзмездното прехвърляне на активи на търговски субекти без изричен закон /какъвто в случая няма/, валидна правна сделка или  справедливо обезщетение.

В този смисъл застъпваната правна позиция на СНЦ „Съюз на собствениците“ Слънчев бряг, че тази инфраструктура „принадлежала по право на община Несебър“, няма нищо общо  с нормите на закона и на правото.

Придобиването на тази собственост може да стане само по решение на съответните органи  на публичното дружество, при разрешение на Агенция по приватизация и следприватизационен контрол или по сделка с нея и разбира се – при съответно търговско договаряне.

3. Не веднъж сме излагали категоричната си позиция относно правото ни на собственост върху активите ни и поддържаме същата : няма и не е действал какъвто и да е закон, който да е предал в собственост по силата на регулация алейните пространства на к.к. СЛЪНЧЕВ БРЯГ-ИЗТОК от СЛЪНЧЕВ БРЯГ-АД  в имуществото на община Несебър.

Неслучайно , СНЦ „Съюз на собствениците“ Слънчев бряг дори не може да посочи евентуалния закон , според който е било налице  придобиване на тези площи от общината.

Неслучайно до момента по този въпрос няма и нито един правен спор предявен от заинтересовано лице в съда.

Като последица от това, че СЛЪНЧЕВ БРЯГ-АД е собственик на въпросните активи е налице и правото на собственика да определя начина и правилата за ползване. Поне това постановяват българските закони.

При осъществяване на тази дейност СЛЪНЧЕВ БРЯГ-АД от 2010г. насам винаги е спазвал принципа на диалогичност в отношенията със заинтересованите лица и е съгласувал и обсъждал всички значими теми. В този смисъл е озадачаващо, защо представителите на СНЦ „Съюз на собствениците“ Слънчев бряг винаги присъстват на такива обсъждания и дават становища, с които винаги сме се съобразявали.

Как да се ползва това имущество, община Несебър /след съгласуване със СНЦ „Съюз на собствениците“ Слънчев бряг/ могат да решават само след като придобият собствеността върху него.

4. Заплащането на такси за поддръжка на инфраструктурата  произхожда от два различни правни източника – в единия случай са договорни отношения по приватизационен договор, в който купувача се е задължил да плаща такива такси, а в другия случай-  извън договорно основание за обезщетяване на СЛЪНЧЕВ БРЯГ-АД за правените разходи.

Разходите за поддръжка на инфраструктурата на к.к. СЛЪНЧЕВ БРЯГ-ИЗТОК правени от нашето дружество са ясно удостоверени и видими, като за тях се изготвя и обявява план- сметка.

К.к. СЛЪНЧЕВ БРЯГ-ИЗТОК е самостоятелно селищно образувание с национално значение и има свой общ облик като курорт, своя собствена инфраструктурна мрежа, има и извоювано търговско име, марка и престиж и от тях се ползват всички собственици на търговски обекти на територията   му , включително и членовете на СНЦ „Съюз на собствениците“ Слънчев бряг.

Съветът на директорите на СЛЪНЧЕВ БРЯГ-АД е разработил пакет от предложения за законодателни промени за развитието на курортните комплекси с цел усъвършенстване на режима в тях.

До приемането им обаче, следва да се спазва съществуващият правен ред.

Заплащането  на местните  такси към община Несебър  е съвсем различно плащане от заплащането  на инфраструктурните такси към СЛЪНЧЕВ БРЯГ-АД. Тези две такси са с различно основание , размер и съдържание и липсва каквото и да дублиране  на оказваните услуги, за да бъдат заплащани те два пъти.

Изказването на обратните твърдения от страна на СНЦ“Съюз на собствениците“ Слънчев бряг е или откровена спекулация или непознаване в детайли на съдържанието на предоставяните услуги.

В работата си на територията на комплекса срещаме разбиране от страна на община Несебър, но политиката на дружеството е свързана със развитието на комплекса като цяло и защита на интересите на акционерите.

Така подкрепяме и предложението за нисък размер на туристическа такса според решението на ОС- Несебър, именно с оглед на очакванията , че ще се плаща инфраструктурна такса от страна на собствениците в комплекса.

Регулирането на тези отношения следва да стане или доброволно или по съдебен ред , като дружеството е в готовност да го направи и по двата начина, защото това е същностната част от защитата на интересите му.

5. Предложенията на СНЦ „Съюз на собствениците“ Слънчев бряг за спешна ликвидация  на СЛЪНЧЕВ БРЯГ-АД са напълно лишено и от основание, и от икономически смисъл. Очевидно е , че в случая става въпрос за едно пълно неразбиране на процесите на ликвидация, които изискват разплащане на задължения и осребряване на активи.

Тези процеси  могат да доведат до трайно и дългогодишно ръководство на цялата инфраструктура на к.к. СЛЪНЧЕВ БРЯГ-ИЗТОК от едно ликвидиращо се дружество, което едва ли е сполучливият модел за  управление на инфраструктурата.

6.  Апелът  на СНЦ „Съюз на собствениците“ Слънчев бряг  да не се дават разрешения за поставяне на търговски обекти  немотивиран и не се основава на закона.

На първо място, същият не е отправен към надлежен орган тъй като адресат по него е ОБЩИНСКИ СЪВЕТ, а не надлежната ОБЩИНА НЕСЕБЪР.

На второ място, едно сдружение с нестопанска цел не е заинтересовано лице по смисъла на закона за да има правото да предявява такива възражения. Не отричаме правото на такъв субект да дава компетентни становища, но това право е в рамките на едно съвещателно мнение , така както нестопанската цел на сдружението предполага.

Друг е въпросът , че членовете на това сдружение имат съвсем ясни стопански цели и сред тях няма лице, което да не е поискало или получило поне едно разрешение за поставяне на преместваем обект по чл.56ЗУТ , включително и от последното заседание на комисията по Наредба № 10 на ОС Несебър .

Така е много странно , как и защо членовете на сдружението искат сами да поставят преместваеми обекти по чл.56 ЗУТ във своите имоти само преди седмица , а като сдружение отричат това право на публичното държавно дружество СЛЪНЧЕВ БРЯГ-АД, след като е налице поне очакване за призната по закон равнопоставеност.

В заключение,

Публичното дружество СЛЪНЧЕВ БРЯГ-АД  провежда напълно легална и прозрачна търговска политика в упражняване на гарантираните от законите права  и при спазване на законовите му задължения.

Бихме се радвали това да е и търговската политика на всеки един от собствениците на обекти на територията на к.к. СЛЪНЧЕВ БРЯГ-ИЗТОК, като това според нас  е и пътят за постигане на прокламираната и от СНЦ „Съюз на собствениците“ Слънчев бряг цел – да се изчисти комплекса от временни постройки с неугледен вид и да придобие имидж на курорт с международно значение, в който има обществен ред, чистота, регламентирана дейност, спокойствие и всички условия  за качествен съвременен туризъм.

mihaleva-suny.jpg

снимка: Мария Михалева- изп. директор на „Слънчев бряг“ АД

7,954Феновехаресване
2,547последователиследвам
11,481абонатиабонирам
Последни новини
spot_img
spot_img
Свързани новини

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля, въведете коментар!
Моля, въведете името си тук