„България е мястото!“, казва Силвестър Сталоун в новия рекламен клип на страната ни. Той заедно с още пет световни кинозвезди са героите, които не просто рекламират страната ни, а показват личното си отношение към нея като място, което трябва да се види и усети. Те застават с името и лицето си, за да разкажат за своите преживявания в България и да призоват всички свои фенове да я посетят. Това стана ясно при днешното представяне на клипа от министъра на туризма Николина Ангелкова.
„Работим по този клип близо 10 месеца и мога да кажа, че това е сред най-добрите примери за публично-частно партньорство. Видеото е продукт на „Nu Boyana Film Studios“, които предоставиха кадрите, за да се случи клипът. За неговото създаване не са инвестирани държавни средства. С този клип променяме начина, по който искаме да се възприема и промотира страната ни“, подчерта министър Ангелкова. Тя и изпълнителният директор на филмовите студиа Ярив Лернер подписаха Споразумение за партньорство по силата, на което всички права се прехвърлят на Министерството на туризма и видеото може да бъде използвано безвъзмездно за популяризиране на възможностите за туризъм в страната ни.
„Клипът показва и тясната връзка между туризма и киното, с което се надяваме да привлечем още по-голямо внимание към България“, посочи Николина Ангелкова. По думите й примерите в световен мащаб са красноречиви – туристите в Англия са нараснали с около 50% след излъчването на поредицата за Хари Потър. В Тайланд са отчели ръст от около 22% след премиерата на „Плажът“ с Леонардо ди Каприо, а Хърватска се позиционира като кинодестинация след снимките на шестте сезона на тв сериала „Игра на тронове“. „Киноиндустрията може да ни помогне да преодолеем и сезонността в туризма“, допълни министърът на туризма.
Ярив Лернер подчерта колко е важно да се използва по най-добрия начин факта, че толкова филмови звезди идват да снимат в България. Според него това фокусира вниманието към страната ни и я прави много по-популярна и желана дестинация. Той обърна внимание и че киноиндустрията носи много косвени ползи на държавата, като ръст на посещенията в хотелите и заведенията за хранене, разкриване на нови работни места и др.
„Това е една от причините, съвместно с Министерството на икономиката да стартираме създаването на работна група, която да разработи и предложи стимули за насърчаване на киноиндустрията“, допълни министър Ангелкова. Тя поясни, че наред с всички комуникационни канали като интернет, телевизия, участие на международни изложения и др., новият клип ще се излъчва и по време на представянето на българската номинация за Оскар в Лос Анжелис на филма „Съдилището“. Така не само ще бъде подпомогната българската кандидатура, но и ще бъдат представени на световния филмов елит големите възможности, които България предлага за реализация на техните продукции.