12 са отворените оферти в обществената поръчка за избор на изпълнител за изработването на разширен идеен проект с пълни инженерно-геоложки проучвания и проект на ПУП – парцеларен план за модернизацията на близо 69 км от път I-9 Бургас – ГКПП „Малко Търново“.
Офертите са на:
- „ТРАФИК ХОЛДИНГ“ ЕООД – 3 381 000 лв.;
- „ТРАНСКОНСУЛТ-22“ ЕООД – 1 850 000 лв.;
- „ПЪТПРОЕКТ 2000“ ООД – 2 318 000 лв.;
- „РУТЕКС“ ООД – 3 277 000 лв.;
- „АЛВЕ КОНСУЛТ“ ЕООД – 2 507 960 лв.;
- „ИНСТИТУТ ПО ТРАНСПОРТНА ИНФРАСТРУКТУРА“ ООД- 3 449 000 лв.;
- „ПЪТПРОЕКТ“ ЕООД – 1 969 000 лв.;
- „ВИА ПРО ИНЖЕНЕРИНГ“ ЕООД – 3 410 000 лв.;
- „ИЙ КЕЙ ДЖЕЙ БЪЛГАРИЯ КЪНСЪЛТИНГ ЕНДЖИНИЪРС“ ЕООД – 2 326 000 лв.;
- „ИНЖКОНСУЛТПРОЕКТ“ ООД – 2 666 850 лв.;
- „ОБЕДИНЕНИЕ „БУРГАС – МАЛКО ТЪРНОВО 2025“, в което са: „ВИА ПЛАН“ ЕООД и „ПЪТКОНСУЛТ 2004“ ООД – 1 800 900 лв.;
- „ОБЕДИНЕНИЕ „МАЛКО ТЪРНОВО 2025“, с участници: „ИЛИЯ БУРДА“ ЕООД, „КОНСУЛТ 2000“ ООД и „БОНДОС“ ЕООД – 2 173 500 лв.
Срокът за изпълнение на поръчката е 240 календарни дни, а средствата са от републиканския бюджет.
Участъкът, който ще бъде модернизиран, започва от връзката с път II-99 при пътен възел „Крайморие“ /при 253-и км/ и стига до ГКПП „Малко Търново“ /при 322-и км/. Проектът предвижда разширение на съществуващия първокласен път до габарит Г20 – скоростен път с по две ленти в посока, както и обходи на населените места. Проектната скорост ще е 90 км/ч.
Реализацията на проекта ще подобри експлоатационните характеристики на съществуващия път и прилежащите съоръжения. Значително ще се подобри пропускателната способност на трасето и ще се повиши пътната безопасност. Извеждането на интензивния трафик от населените места ще намали шума в тях и замърсяването на въздуха. С модернизирането на трасето ще се подобрят социално-икономическите условия за живот и бизнес в област Бургас.
Първокласният път е продължение на бъдещата автомагистрала „Черно море“ и отсечката ще осигури по-добра и бърза транспортна връзка с пътната мрежа на Република Турция през ГКПП „Малко Търново“. С реализирането на инфраструктурните проекти ще се подобри достъпността и свързаността на граничните райони, което ще стимулира и разширяването на трансграничното сътрудничество.