20% достигна спадът на руски туристи. Това обяви на среща в Бургас, министърът на туризма Николина Ангелкова . По думите й, прогноза за евентуален нов отлив на почиващи от Руската федерация до края на сезона, не би могла да се направи. Най-новото ни министерство ще разполага с нови данни за туристическия пазар в средата на месеца. „Сезонът ще бъде много динамичен. Очакваме много от записванията за почивка у нас да са от така наречените „last minute” резервации. Мога да кажа, че голяма част от хотели в българските курорти са пълни”, каза Ангелкова.
Днес тя се срещна с представители на туристическия бранш и местната власт. По време на срещата са били обсъдени основни проблеми пред браншовиците. Основна тема на разговорите са били: сезонната заетост и рекламата на страната ни.
„Предстои ни приемането на националната стратегия за реклама, което трябва да се случи на 23 юли, когато ще имаме поредно заседание на Съвета по туризъм. Имаме и нагласата да започнем подготовката за лято 2016 отсега”, обяви Ангелкова.
От думите й стана ясно, че министерството започва поредица от срещи с представители на туристическия бранш, университетите и професионалните гимназии с отношение към туризма. Целта – по-добро кадрово обезпечаване на туристическия сезон през следващата година. Предстои и подписването на редица споразумения между държавни структури и туристическия бранш в областта на сезонната заетост. Основно ще се работи за привличане на млади, квалифицирани кадри по родното Черноморие.
„Не е нужно да се лъжем. Обслуването в българските курорти не е на добро ниво. Необходими са ни квалифицирани кадри, включително и от чужбина“, кометнира председателят на Съюза на собствените в Слънчев бряг, Елена Иванова.
В стратегията за реклама на страната ни пък ще се акцентира върху вътрешния пазар. „Имаме нужда от активна реклама на българските туристически продукти тук. Ние не познаваме добре страната си”, категорична бе Николина Ангелкова . Освен у нас, родните забележителности и курорти ще се рекламират в Китай, Индия, Япония, Израел, основните за туристическия пазар у нас – Германия, Великобритания, Русия и Полша.
Ангелкова коментира и кризата в Гърция с думите: „Гърция е важен стратегически партньор на страната ни. Трудно можем да прогнозираме как кризата там ще се отрази на туристическия сезон у нас. Към момента знаем единствено, че хората, които са решили да почиват там, така или иначе ще го направят.”