Дамян Лазаров председател на Комисията за защита на потребителите също коментира, че 30% от проверените обекти в „Слънчев бряг“ са без категоризация и с неясен статут. „Във всички случая възниква въпросът, тези хотели и заведения предлагат туристическа услуга, която е свързана с консумация на ток и вода…Как са се захранвали с ток и вода тези обекти!? Ако има нарушение те трябва да бъдат санкционирани от съответните институции. От 60 проверени от КЗП обекта, в събота и неделя, 20 са без лиценз. Това е 1/3 от тях.“, коментира Лазаров.
Въпреки проблемите с тока, от „Слънчев бряг“АД смятат, че новината се преекспонира от медиите, а това вреди на имиджа на туризма в България. Прекъсването на електричеството поради аварии е вследствие презастрояването на комплекса и остарелите мощности, но и големите жеги през последните дни са увеличили допълнително потреблението на ток. Ситуацията обаче не е извън контрол и няма проблеми от страна на недоволни туристи.
По думите на хотелиера и бивш изп.-директор на „Слънчев бряг“ АД Малина Стратиева проблемите на курорта не са от днес и припомни, че още преди години се е знаело, че инфраструктурата на комплекса не е изчислена да поеме такъв голям обем обекти. Стратиева обясни, че още през 2004 година, когато „Слънчев бряг“АД е било собственик на електропреносната мрежа са изпратени писма за увеличаване стойностите на високо напрежение до 200 мегавата, защото мрежата не може да поеме това, което е построено и което е разрешено да се построи на територията на Слънчев бряг- Запад и Изток. По- късно обаче мрежата е продадена на EVN.