Обещават ваучери за пазаруване по 5000 лв., ако си въведеш дебитната карта
Използват имиджа на големи вериги, които са раздавали подаръци, за да привлекат повече хора
През последната седмица “Труд” попадна на поредица от фалшиви томболи във Фейсбук. Измамниците крадат снимките на официалните страници на големи търговски вериги, използват логата и имиджа им, за трупат безплатни лайкове, а после продават страницата. Колкото повече лайкове има, толкова повече пари ще вземат от нея. След като се продаде, тя се преименува и менажира от нов собственик за целите на неговия бизнес, но вече с база от 1000-2000 лайка. Този вариант е много по-евтин, отколкото да започнете да развивате страница за своя бизнес от нулата. Именно заради това всеки ден се появяват и изчезват стотици такива страници “фантоми”.
Една от измамите, бе с веригата Била България. В публикацията обещават 5000 лв. ваучер за пазаруване в магазините им, ако се регистрирате в сайт със съмнително име “winergiftbilla.blogspot”. Регистрацията включва адрес, имената ви, както и дебитната ви карта, по която да ви преведат наградата. Така обаче измамниците се опитват да откраднат данните ви и евентуално да изтеглят суми от сметката ви. Официалната страница на Била предупреди за измамата: “Информираме ви, че във Фейсбук е била налична фалшива Била страница, която провежда невалидна промоция с раздаване на парични награди. Освен това са открити и линкове, които водят към сайт с фалшива уебстраница. Посочената игра нарушава правата на “БИЛЛА България” ЕООД, включително и съгласно Наказателния кодекс. Своевременно сме уведомили администратора на социалната мрежа за фалшивата страница и сме докладвали на компетентните органи за наличието на невалидната уебстраница. Очакваме предприемане на действия по премахване и блокиране на фалшивите страници”.
Името и на Кауфланд бе замесено в публикация, която гласеше, че заради 15-годишнината на магазина, те раздават автомобил Audi A3, но на снимката пише, че реално наградите са 10. Снимката на томболата е от пред пет години, когато те организираха томбола с 10 леки коли с Audi A3. Тогава веригата празнуваше 10 години от стъпването им в България. Цели 1500 души са се заблудили, че това е реална томбола и искаха да участват.