Пазарът на стрийминг музика продължава да расте, отчита Midia Research в последния си доклад. Според данните за разпределението на пазара през миналата година, Spotify все още доминира със значителен дял от 31%.
Apple Music е на второ място с 15%, следвана от Amazon Music с дял от 13%. Последната платформа си поделя третото място с Tencent Music. Изненадващо, но най-популярната видео стрийминг услуга – YouTube на Google получава само 8% за обявения преди няколко години Youtube Music. В доклада обаче се посочва, че това е най-бързо развиващата се услуга в индустрията, така, че ще бъде интересно да разгледаме резултатите и в края на настоящата година.
Прави впечатление, че Tidal, която анонсира шумно висококачествен стрийминг, въобще не фигурира в отчетените от Midia резултати. Това е така, тъй като на практика тази музикална стрийминг платформа успя да се пребори за под 1% от пазара.
Ръстът на бизнеса със стрийминг музика е над 26% на годишна база или нарастване до 523 милиона потребители по света.