В България липсва ясна стратегия за развитие на яхтения туризъм заяви председателят на Асоциацията за насърчаване на чуждестраните инвестиции Чавдар Александров. Реализацията на инфраструктурни проекти става ужасно бавно. А интересът към яхтите и яхтинга е налице. Вместо да работи върху развитието на тази част от туристическия сегмент на пазара, държавата отново бяга от отговорност. Председателят на Държавната агенция по туризъм дори излезе със становище, че нямаме условия за яхтени пристанища. Инвеститорите години наред чакат за ясни правила и възможности да вложат парите си в българските портове. Вместо да им предостави възможности и да ги покани да инвестират, държавата ги възпира. Приходите от този вид туризъм са големи. Любителите на яхтинга стават все повече и повече. Броят на яхтите по нашето Черноморие расте, а условия няма. Държавата трябва да има визия за развитието на този вид туризъм. Европейските стандарти са високи. Печалбите също. За миналата година продажбите на яхти надхвърлиха 50 милиона евро. Тези данни бяха изнесени на провелото се този месец яхтено изложение във Варна. Очакванията са до 2010 година да бъдат продадени между 1500- 2000 яхти. Години наред слушахме, че Държавната агенция по туризъм готви стратегия и сега излезе със становище, че нямало условия. Как преди няколко години имаше. Или може би просто държавните чиновници не са успели да подготвят дългоочакваната стратегия?! Председателят на агенцията, Анелия Крушкова, заявява в интервюта, че дори да се направят инвестиции „никой няма да дойде“. Яхтингът е различен туристически продукт от този, който сега предлагаме на масовия турист. Българското Черноморие може да стане привлекателна дестинация за световния яхтен туризъм. У нас вече имаме добре развит ветроходен спорт. Поредица от ветроходни регати се провеждат и интересът към тях е огромен. Авантюристите с яхти също са много. Яхтингът е луксозен туризъм и е крайно време държавата да подпомогне развитието му.