Организации на ресторантьорите в България искат оставката на министъра на туризма Зарица Динкова
Сдружението на заведенията в България (СЗБ) и Българската асоциация на заведенията (БАЗД) искаме оставката на министъра на туризма Зарица Динкова, заявяват в позиция до медиите от двете организации.
По-рано днес министърът на туризма призова организациите на ресторантьорите да преосмислят поведението по отношение на клиентите си, както и отношението си към образа на българския туристически продукт. Вчера, във връзка със станалия популярен случай с продажбата на телешко на грамаж и последвалите реакции в социалните мрежи, СЗБ и БАЗД заявиха, че ще съдят клиента на заведението, който повдига въпроса за спорната търговска практика.
Министърът на туризма Зарица Динкова обяви открита война на нашия бранш, посочват в позицията си от днес двете организации. Те заявяват, че след намаляване на ДДС и окончателното приключване на кризата с COVID-19, приходите от данъци и осигуровки за техния сектор са се увеличили, а не са намалели.
От 2019 г. ни се налага да участваме в управлението на кризи. Първо тази, създадена от пандемията, а след това и от войната в Украйна. В момента ни се налага да се справяме с кризи, в които директно участва и дори създава държавата и ресорният ни министър, се отбелязва в позицията. Според тях министърът дори не е направил опит да помогне за спирането на ремонтите и тировете по пътя към морето, в резултат на които туристите чакат в многочасови тапи.
Двете организации информират още, че според актуално изследване на Евростат България е с най-евтините хотели и ресторанти в ЕС.
Ресорният министър трябва да се бори за по-добри условия за развитие на сектора, който обслужва, смятат те. Според тях липсата на опит в бранша обаче води до грешни решения, с които се заемат позиции, създаващи кризи, които им се налага да управляват.
Позиция на министъра на туризма във връзка със сигналите, които Сдружението на заведенията в България изпраща към българските потребители:
Като министър на туризма съм силно притеснена от сигналите, които Сдружението на заведенията в България и Българската асоциация на заведенията изпраща към българските потребители.
Вчера, във връзка със станалия особено популярен случай с продажбата на телешко на грамаж и последвалата буря от реакции в социалните мрежи, Сдружението на заведенията в България и Българската асоциация на заведенията заявиха, че ще съдят клиента на заведението, който си позволи да повдигне въпроса за спорната търговска практика.
Напомням, че обществото, срещу което тази асоциация открито застава беше, и до днес е толерантно към ресторантьорския сектор, който губеше пари и клиенти в първите месеци на пандемията. За да ги подпомогне, държавата – респективно всички ние – се лиши от многомилионни приходи, които останаха в собствениците на заведения.
Разбирам, че професионалните общности се създават, за да защитават групови интереси. Убедена съм, че бизнесът трябва да работи спокойно и без излишна административна тежест, но не приемам, че това трябва да е за сметка на останалата част от обществото.
Сигурна съм, че в случая повечето членове на асоциацията не споделят позицията на своето ръководство. Неумелото управление на тази, а и на други подобни кризи, нанася непоправими щети върху имиджа на целия български туризъм.
Призовавам асоциацията на ресторантьорите да преосмисли цялостното си поведение по отношение на клиентите си, както и към по-отговорно отношение към образа на българския туристически продукт. В противен случай, ще ми е много трудно да защитя данъчните придобивки в бюджета за следващата година, тъй като няма да мога да намеря аргументи и подкрепа за това в българското общество.