Националната агенция за приходите започна лятната си контролна кампания за спазване на данъчното и осигурително законодателство по българското Черноморие. В нея ще се включват и командировани фискални инспектори от вътрешността на страната.
До края на сезона предстоят над 6 000 проверки на ресторанти, нощни заведения, магазини, атракциони, паркинги и други. Под активно наблюдение вече са поставени стотици обекти по крайбрежието, като ще се извършва ежедневен мониторинг на борси и тържища, които снабдяват хотелите с храни и напитки.
В рамките на кампанията, при извършването на контролни покупки, ще се прилага способът „таен клиент“. Данъчните инспектори ще правят и явни наблюдения, при които за определен период от време ще се проследяват продажбите и резултатите ще се сравняват с предходни периоди. От НАП ще използват дистанционната връзка на всеки касов апарат със сървърите на приходната агенция, за да установят рискови търговци, чиито продажби значително се различават от обичайните.
По време на кампанията ще се следи и дали сезонните работници имат договори, регистрирани в НАП, както и дали работодателите им ги осигуряват на реалното им възнаграждение.