Иван си тръгва от работа след тежък ден. Докато върви, забелязва, че автобусът го задминава. Започва спринт, за да хване рейса, защото иначе трябва да чака. От тичане телефонът му – от последните модели на айфон, пада от джоба и се удря в паважа. Повечето хора биха се притеснили за апарата. Но той е модерен, има калъф и протектор, така че е защитен. А сред функциите му е при удар да набира телефона за спешна помощ 112.
Детайлът е убягнал на Иван, който просто го взема в ръка и продължава с тичането, докато се надява да хване автобуса. Той все пак чува, че някой му казва “Център 112, слушам ви”. Тогава се извинява, че е набрал по погрешка и разговорът приключва за има-няма 5-10 секунди, разказва пред “24 часа” шефката на дирекция 112 в МВР Марина Велинова. Такива обаждания в дирекцията наричат нерегламентирани. И ги делят на 4 вида – грешки, справки, шеги и шум по линията. Общо те са 684 137 от началото на годината до края на юни – над 41% от всички повиквания до спешния телефон. Останалите 954 230 са регламентирани, а Велинова казва, че съотношението вече дори е добро – преди години нерегламентираните били по-голямата част. Грешките дори и сега спадат с над 20% спрямо м.г.