10.5 C
Бургас
сряда, април 16, 2025

Депутатите от ГЕРБ: Ако не мислим в перспектива, след 5–6 години трафикът към Турция ще ни залее

Разширението на ГКПП „Малко Търново“, изграждането на четирилентов път между Бургас и Малко Търново, приетият на първо четене Закон за пътна безопасност, подготовката на Летище Бургас за летния сезон и перспективите за развитие на региона бяха сред основните теми на пресконференция на народните представители от ГЕРБ–Бургас – Андрей Рунчев, Галя Василева и Станислав Губеров.

Събитието бе открито от областния координатор на партията Иван Алексиев, който обяви, че официалното откриване на летния туристически сезон ще се състои на 31 май в град Поморие. По думите му, развитието на туризма в региона и активната работа на Летище Бургас трябва да бъдат сред водещите приоритети на народните представители от Бургаска област.

„Изготвихме бюджет, който цели да стабилизира страната и едновременно с това да гарантира реализацията на важни проекти в общините от региона. Успяхме да заложим поетите по време на кампанията ангажименти – към всяка община и всяко населено място“, подчерта народният представител Галя Василева.

По думите ѝ, зад бъдещото разширение на ГКПП „Малко Търново“ стоят множество разговори, включително на международно ниво. Тя акцентира върху ангажимента на ГЕРБ за развитие на ключови инфраструктурни обекти, които ще повишат качеството на живот и конкурентоспособността на региона.

„КПП „Малко Търново“ е стратегически обект. Ако не мислим в перспектива, след 5–6 години трафикът към Турция ще ни залее“, коментира народният представител Андрей Рунчев.

Той съобщи, че се предвижда изграждането на двойна железопътна линия с платформи, които ще позволят преминаването на товарни камиони директно към Турция – по-бързо, безопасно и екологично.

Рунчев представи и основните акценти в приетия на първо четене Закон за пътна безопасност. Сред предвидените мерки са:

  • Възможност за общините да използват собствените си камери за контрол на пътния трафик;
  • Засилване на процедурите по връчване на глоби;
  • Намаляване на максималната скорост по магистралите от 140 на 130 км/ч;
  • Засичане на средна скорост чрез ТОЛ камери;
  • Възможност за млади водачи на 17 години да шофират с придружител;
  • Използване на необозначени патрулни автомобили;
  • Решения по проблема с фалшивите тестове за наркотици – чрез нови лаборатории в Бургас и Плевен.

Като дългосрочен приоритет Рунчев открои и ускореното изграждане на автомагистрала „Черно море“, която ще облекчи трафика по вече натоварената АМ „Тракия“.

От своя страна, Станислав Губеров – член на Комисията по туризъм, подчерта оптимистичните очаквания за предстоящия летен сезон, включително прогнозиран 70% ръст на туристи от Германия. Въпреки че липсват посетители от Русия, Беларус и Украйна, българският турист остава най-стабилният и ценен за сектора.

„Министерството на туризма и държавата ще продължат да подкрепят туристическия сектор чрез законодателни промени, включително облекчения в Закона за чужденците – с цел преодоляване на недостига на работна ръка и повишаване на качеството на предлаганите услуги“, заяви Губеров.

Добра новина за региона е и предстоящото отваряне на остров „Свети Кирик и Юлита“ край Созопол за туристически посещения. В дългосрочен план се предвижда изграждането на център за подводна археология, музей и конгресен център.

Във връзка с летния сезон ще бъде засилен контролът в курортите чрез командировани български и чуждестранни полицаи. Ще се следи стриктно качеството на услугите в заведенията и на плажовете.

Народните представители изразиха притеснение от липсата на стратегическа визия по отношение на развитието на Летище Бургас. Макар концесионерът да изпълнява финансовите си задължения към държавата, включително плащането на кондиционна такса, се отчита липса на ангажимент към устойчивостта на въздушния трафик и подпомагането на туристическия сектор.

„Морските общини полагат усилия за предлагане на качествен туристически продукт, но без достатъчен въздушен достъп този потенциал остава ограничен“, посочи Андрей Рунчев. Той допълни, че част от средствата от Фонда за развитие на Летище Бургас са използвани за поддържане на редовна връзка Бургас–София. Въпреки това, полетите по тази линия остават скъпи и неудобни, което кара много пътуващи да предпочитат автомобилен транспорт по АМ „Тракия“.

7,954FansLike
2,547FollowersFollow
11,481SubscribersSubscribe
Последни новини
spot_img
spot_img
Свързани новини

ОСТАВЕТЕ ОТГОВОР

Please enter your comment!
Please enter your name here