От 1 януари 2013 г. Националната агенция за приходите слага началото на един много важен проект, който ще улесни значително клиентите на Агенцията и ще намали бюрократичната тежест и изисквания при плащането на данъчните и осигурителните задължения. От новата 2013 година данъците и осигуровките вече ще се плащат по една сметка, без кодове за вид плащане, без изрично уточняване на вида на плащането, основание за плащане и т. н. Значително се намалява броят на плащанията, сега те са средно 5 на месец, с въвеждането на единната сметка ще се сведат до едно или две за месец.
Плащанията ще се разпределят автоматично в зависимост от датата на плащане на задълженията, отразени в индивидуалната данъчно-осигурителна сметка на всеки клиент – физическо или юридическо лице.
С единната сметка НАП ще отговори на едно от най-масовите оплаквания от граждани и фирми – въпреки преведени средства за данъци и осигуровки, в системата да стоят задължения поради неправилно попълнен код за вид плащане, грешно посочен документ в платежното и т. н.
На практика сега, дори и декларираната сума да съвпада до стотинка с преведените средства, ако е допусната грешка в платежното – фигурирате като длъжник, а плащането стои неуточнено, докато не Ви потрябва удостоверение за липса на данъци, например и не посетите офис на НАП.
Това вече няма да е така. Активирана е нова, ключова електронна услуга – „Справка за задължения”. Всеки, който има ПИК или електронен подпис може да провери какви задължения и извършени плащания има в системата на НАП.
До момента от ТД на НАП Бургас има издадени над 2000 ПИК, а 40 730 юридически и физически лица подават в НАП Бургас документи с електронен подпис.