Decathlon предлага услугата „кликни и вземи“, така че клиентите могат да поръчват продукти за безплатна доставка до дома им или до магазина
Един от най-големите търговци на дребно на спортни стоки в света е Decathlon. Мишел Леклерк основава Decathlon през 1976 г. с магазин в Лил, Франция. Десет години по-късно, през 1999 г., започва да се разпространява в чужбина, първо в Обединеното кралство, след това в Германия през 1986 г., Испания през 1992 г., Италия през 1998 г., Португалия през 1999 г., Китай през 2003 г., Индия през 2009 г., Малайзия през 2016 г. и Югоизточна Азия през 2012 г. В момента има над 1100 магазина в 38 различни държави. За компанията работят над 78 000 служители, представляващи 80 различни националности.
Търговецът на дребно обикновено поддържа голям супермаркет със средна квадратура от 4000 м2 , в който се съхраняват разнообразни спортни стоки – от ракети за тенис до сложно оборудване за гмуркане. Освен това Decathlon Group притежава повече от 20 марки и управлява центрове за научноизследователска и развойна дейност в цяла Франция, за да създава най-съвременните модели. Компанията подава до 40 патента годишно. Всяка марка има специфичен екип за разработване на продукти и дизайн, който е фокусиран върху представянето на определен спорт или група спортове.
Асортименти от стоки
Търговецът създава и предлага на пазара свои собствени марки достъпни с код за отстъпка в Декатлон. Всеки спорт или категория спорт има своя собствена марка.
Aptonia – Здравеопазване и хранене; Ракетни спортове – Artengo; Колоездене – B’Twin; Риболов – Caperlan; Танци, йога и фитнес – Domyos; Яздене на кон – Fouganza; Крикет – FLX и много много други.
Популярността му повлия значително върху упадъка на независимите търговци на дребно във Франция, докато популярността на собствените му марки повлия значително върху конвенционалните производители. През 2008 г. Decathlon победи всички свои конкуренти в три ключови категории, поставяйки рекорд за бизнеса: марж, пазарен дял и най-висок оборот на квадратен метър търговска площ. На световно ниво той е вероятно на трето място. Според проучване от 2008 г., проведено по искане на Министерството на икономиката и финансите, Decathlon доминира в 92,8% от зоните за спортни стоки. Тъй като те заемат доминираща позиция на пазара, независимите търговци на дребно и другите предприятия са маргинализирани.
Decathlon осигурява достъп до повече от 70 спорта под един покрив
Мотото на френската спортна компания Decathlon, „да направим спорта достъпен за мнозина“, е нещо повече от мисия, то е начин на живот. Бизнесът, създаден през 1976 г., предлага 70 спорта под един покрив. Всеки може да намери идеалния за него продукт – от планински велосипед до дъска за сърф, независимо от възрастта, финансовото положение или нивото на спортните си способности. Компанията разполага с повече от 35 000 уникални продукта, които се продават от над 1000 магазина на дребно в 30 държави само под 20 собствени марки. Всичко това се предлага на ниска цена и с високо качество. Това е възможно, защото веригата за доставки на Decathlon се състои от производство, научноизследователска и развойна дейност, логистика и, разбира се, търговия на дребно. Всяка страстна марка има специален екип за изследвания и разработки, който насърчава най-съвременните продукти, гарантиращи задоволяването както на функционалните, така и на естетическите нужди на клиентите. Около 2800 нови продукта и 40 патента се произвеждат годишно в централния офис на компанията във Вилньов д’Аск, Лил (Северна Франция), от 530 продуктови инженери и 150 продуктови дизайнери. Например в Хендея, град в Южна Франция, се разработват и тестват дъски за сърф. Всички продукти на марката Passion се продават изключително на дребно от Decathlon. Компанията разполага с 28 магазина в Обединеното кралство. Всеки от тях е направен така, че да дава възможност на клиента да тества продуктите лично. Така например центровете за тестване на скутери на закрито могат да превърнат пазаруването в семейно занимание или ден за разходка. Децата играят футбол с приятелите си на откритото пространство, предоставено от някои от по-големите магазини, или пък карат колело по пътеките. Родителите могат едновременно с това да разглеждат богатия избор на магазина.
Големи продукти като палатки, маси за тенис на маса и уреди за упражнения са изложени и достъпни за тестване, преди да бъдат закупени в кутия. Освен това много магазини редовно предлагат уроци по каране на ролкови кънки, уроци по езда на пони и писти за колоездене. Никога не е било толкова лесно да опитате нов спорт! Decathlon предлага бързо и лесно пазаруване. Употребата на всеки продукт и нивото на умения са лесно различими благодарение на знаците върху тях. Освен това на разположение на всеки клиент е група от спортни консултанти, които са готови да отделят време за съвети, както и за извършване на ремонти и/или поддръжка на спортното оборудване. Всеки в Обединеното кралство, който в момента няма магазин наблизо, може да пазарува онлайн.
Decathlon предлага услугата „кликни и вземи“, така че клиентите могат да поръчват продукти за безплатна доставка до дома им или до магазина. Клиентите могат също така да използват екраните Range Plus (сензорни екрани) в магазина, за да разглеждат целия онлайн каталог. Там те могат лесно да поръчат продукти, които са по-подходящи за техните спортни постижения, повече цветове или други възможности за доставка. Всички цифрови услуги се стремят да направят пазаруването възможно най-удобно и комфортно.