Военната прокуратура в Сливен разследва катастрофата с кола на НСО край Аксаково. При удара на колата с друг автомобил загина един мъж. Една жена е в тежко състояние. В колата на НСО е пътувал Кирил Петков, който не е пострадал. Днес продължават следствените действия на място.
„Първоначалните изводи и твърдения, които бяха изнесени в медиите, ме притесняват, тъй като аз и екипът ми имаме доста опит и сме посетили доста ПТП-та. Твърдението за отнемане на предимство е най-вероятната причина за настъпването на пътния инцидент, но на първо място аз искам да обърна внимание на видимостта в тази крива, тъй като това кръстовище се намира в крива. На второ място, съдейки по щетите, които са настъпили, автомобилът на НСО едва ли се е движил с 50-60 километра в час, както са ограниченията в зоната на такива кръстовища. По всяка вероятност този автомобил се е движел с много над 100 километра в час„, заяви Диана Русинова от Европейския център за транспортни политики в студиото на „България сутрин“.
По нейни думи пътната обстановка не е била от толкова голямо значение, колкото скоростта, с която е карал автомобилът на НСО.
„Много съм озадачена от това, защо така институциите започват да изкарват версии, в които вината едва ли не ще бъде прехвърлена само върху починалия водач. Това е най-удобният вариант, но се замислете – такъв тежък удар дали е възможно да се случи с 50-60 километра в час, каквото би следвало да е ограничението и би следвало един обучен водач на НСО в зоната на кръстовище в крива да използва такава скорост“, каза Русинова за Bulgaria ON AIR.
Тя бе категорична, че в случай, че колата на НСО е карал със съобразената скорост, по всяка вероятност е нямало да има жертва и подчерта, че шофьорът на колата на НСО е трябвало да намали скоростта, имайки предвид факта, че навлиза в населено място.