Европейският съюз подготвя планове за реформиране и стандартизиране на изпитите за шофьорска правоспособност в 27-те си държави-членки, за да се опита да намали броя на 20 000-те жертви на пътнотранспортни произшествия годишно, като 40 % от тях са свързани с водачи на възраст под 30 години.
Новите предложения предвиждат възрастта за явяване на изпит за придобиване на правоспособност за управление на МПС да бъде 17 години, а новите притежатели на свидетелства за управление на МПС да имат двугодишен изпитателен срок, през който да не могат да шофират сами.
Най-големите държави като Франция, Германия и Италия – с едни от най-обширните пътни мрежи и най-много автомобили, все още показват висок брой смъртни случаи, но от 2011 г. до 2020 г. те са намалели значително.
Европейският съвет за безопасност на транспорта – независима организация с нестопанска цел със седалище в Брюксел, която се занимава с намаляване на броя на смъртните случаи и нараняванията в транспорта в Европа, твърди, че броят на смъртните случаи при пътнотранспортни произшествия трябва да намалява по-бързо.