Фалшиви електронни съобщения за участие в анкети или игри се изпращат от името на „Български пощи“ ЕАД, съобщиха от пресцентъра на дружеството.
В съобщенията се посочвало, че получателят му ще получи „награда“ – мобилен телефон, като за целта трябва да потвърди участие, предоставяйки лични данни (електронен адрес, данни от дебитна или кредитна карта и др.), и да заплати такса.
В повечето случаи в съобщението се уведомява, че клиентът има пратка и трябва да плати определена сума за нейното получаване, като е необходимо да предостави данни от банкова карта и др.
От дружеството отбелязват, че то не изпраща тези съобщения, не изисква по имейл заплащане на такси за доставка и при никакви поводи не изисква лични данни от дебитна или кредитна карта за доставката, както и такса за тази доставка.
„Български пощи“ ЕАД посочва още, че имейли, които не носят официалния адрес и не произхождат от домейна на дружеството, не следва да се приемат за достоверни. Както и че през последните години не организират томболи и игри, но ако тази политика се промени, те ще бъдат отразени на официалната страница на дружеството.