Националният авиопревозвач „България Еър“ ще оперира по вътрешната си линия между София и Бургас и през зимните месеци. Директните полети между двата града започват да се изпълняват от 1 декември, като полетите ще се реализират 3 пъти седмично – вторник, четвъртък и неделя до края на зимния сезон през март 2025 година, пише БТА. Полетите във вторник и четвъртък ще бъдат следобедни. След кацане в София, пътниците ще имат връзки с полети за Париж, Амстердам и Рим, както и възможност за комбинация с излитащия вечерен полет за Брюксел. В неделя полетът до Бургас ще бъде вечерен, а обратният полет до София ще прави връзки с полетите за Париж, Амстердам, Прага, Цюрих, Франкфурт, Лондон и Берлин. Пътуването между София и Бургас ще се осъществява за по-малко от час.
Новосъздаденото сдружение „Фонд за развитие на Летище Бургас“, в което се включиха всички общини в областта, ще търси авиокомпания, която да изпълнява полети от и до Бургас целогодишно. За БТА от общинската администрация в Бургас посочиха, че това ще се случи чрез обявяването на обществена поръчка, като документацията по нея е пред финализиране. Плановете са избраният авиопревозвач да бъде дотиран със средства от фонда на сдружението. Освен общините, всяка от които вече е платила вноска на база брой жители, в организацията се включи и дружеството концесионер на бургаското летище „Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджъмънт“ АД.
В края на 2023 година кметът на Община Поморие Иван Алексиев заяви, че започва процедура по преразглеждане на концесията с оператора на Летище Бургас „Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт“. По думите му решението е обусловено от факта, че не са били предприети никакви конкретни стъпки към откриване на нови въздушни маршрути от и до летището и не се полагат достатъчно усилия за привличане на нови авиокомпании, които да оперират в областта. Няколко месеца след това Алексиев успя да обедини всички кметове на общини в област Бургас, които се включиха в сдружението „Фонд за развитие на Летище Бургас“ с решение на общинските съвети. Целта на организацията е привличането на нови авиокомпании, които да оперират на бургаския аеропорт и извън най-натоварените по отношение на трафика месеци през лятото.
Фрапорт се оказаха слаби и вероятно зависими от тимаджиите.Не е нормално всички
извън сезона полети да са обсебени само от по-малкото летище.
Стига се до абсурдни ситуации- общините да се обединяват за да има целогодишни полети.
Срам! Позор за оператора, който е предоставил всички чартъри за екскурзии и интересни редовни полети единствено на
другото им летище.
Така е, когато държавата разреши тези две концесии на един оператор, а е имало други интересни оферти.
Фрапорт са длъжници.
Браво за куража на бургаските общини!