Първоначалната версия, че огънят е тръгнал от тоалетната на третия вагон е отхвърлена от експертите, които днес извършиха оглед на място. Според тях, причината за пожара е късо съединение в ел. таблото, което отговаря за отоплението и осветлението във влака.
„Ясно се вижда, че пожарът е тръгнал от третия вагон от апаратурата, която е за осветлението. Вероятността може би е 80 -90 % пожарът да е възникнал от там. От там се командва на целия вагон осветлението и отоплението. Всеки един влак преди излизане в експлоатация е преглеждан. В екипировъчното депо му се прави основен преглед, както на ходовата част така и на цялата електрическа част.“ казва д-р инж. Бойчо Скробански – държавен инспектор по разследване.
По думите му пътниците са имали шанс, че влакът не се е запалил в движение, а на гарата. Така пожарната е успяла да отиде навреме и своевременно да се евакуират хората. Инспекторът не пропусна да благодари и на бригадата във влака, която е реагирала бързо и е свалила хората от горящите вагони.
„Температурата е била доста висока, като имате предвид, че алуминият се топи на 600 градуса, гледам че има стопилки от стъкла които ми говорят за още по сериозна температура 1500 градуса. Виждате и рамите на вагоните са провиснали, което значи, че температурата е била много висока. Вагоните за мене не са стари по скоро нещата опират до поддръжка”, допълва инж. Бойчо Скробански .
Във влака са пътували около 80 пътници. Сред тях много студенти и ученици от Бургас, които са се прибирали за Великденските празници. Ужасени и уморени снощи те пристигнаха с автобуси на ж. п. гарата в морския град. Движението на гара Коньово вече е възстановено. Предстои изгорелите вагони да бъдат изтеглени в депото в Пловдив, където ще бъде извършен още един оглед.