Цените на самолетните билети на ирландската нискотарифна компания „Райънеър“ (Ryanair) ще се увеличат с от 5 до 10 на сто през лятото спрямо 2022 г. заради високата инфлация. Това заяви днес в Лисабон главният изпълнителен директор на авиопревозвача Майкъл О‘Лиъри, цитиран от Франс прес.
„Смятам, че това лято цените на билетите ще нараснат с от 5 до 10 на сто спрямо миналото в международен контекст“, каза той на пресконференция.
„Райънеър“ предвижда „силно търсене“ през лятото благодарение най-вече на азиатския пазар след вдигането на здравните ограничения в Китай и на американските клиенти, които се възползват от силния долар, добави той.
Ирландският нискотарифен превозвач обяви днес чиста печалба от 211 милиона евро през изместеното трето тримесечие на финансовата 2022/2023 година заради скока на търсенето най-вече за празниците в края на годината спрямо загуба от 96 милиона евро през предходната година.
Авиокомпанията обяви и 19 нови дестинации до португалските градове Фару и Порту, сред които Барселона, Рим и Тулуза. „Райънеър“, който има общо 164 дестинации от Португалия, уточни, че не може да увеличи броя им от Лисабон заради липсата на свободни слотове за излитане, претоварването на летището и повишаването на летищните такси.
Според О‘Лиъри Европа навлиза в „неизбежен“ постпандемичен период на консолидация между превозвачите, които се борят за позиции в силно конкурентна среда, предаде Ройтерс.
Много от „наследените авиокомпании“ в Европа изпитват затруднения да се конкурират с нискотарифните превозвачи и слабите им резултати могат да бъдат значително подобрени чрез сливания, според анализатори.
Германската авиокомпания „Луфтханза“ (Lufthansa) отправи миналия месец оферта за придобиване на миноритарен дял в „ИТА еъруейз“ (ITA Airways), наследникът на италианската авиокомпания „Алиталия“ (Alitalia), който трупа загуби. Според германския превозвач Италия е важна дестинация, както за пътуващите по бизнес, така и за туристите.
Португалското правителство, което притежава авиопревозвача ТАП (TAP), обяви, че обмисля пълна или частична продажбa. „Луфтханза“ (Lufthansa), „Ер Франс – Ка Ел Ем“ (Air France KLM) и Ай Ей Джи (IAG), собственик на „Бритиш еъруейз“ (British Airways) са потенциални купувачи, според анализатори.