Само за седмица традиционните продукти за Великден са поскъпнали с близо 8 процента, съобщават от Министерство на земеделието и храните. Това е и една от причините за първа година у нас да стартира инициативата „Великденска кошница“. Идеята е за празничната трапеза да се осигурят агнешко месо, яйца, козунаци и сладкарски изделия на достъпни за потребителите цени, без компромис в качеството. Инициативата ще продължи до 19 април.
С инициативата „Великденска кошница“ се очаква търговците доброволно да предлагат традиционните великденски стоки на по-ниски или стабилни цени, като това е специално обозначено. От земеделското Министерство поясняват, че тя е доброволна и магазините нямат правно задължение да участват в нея.
От Съюза за модерна търговия, който обединява по-голяма част от веригите заявиха, че Съюзът не координира търговските политики на своите членове. И че всеки търговец може да се включи съобразно асортимента, ценовата си политика и законодателството.
Все пак, още в първия ден на инициативата имаше магазини, които се включиха в кампанията.
„Клиентите имат доста голям интерес към великденската кошница. Имаме минимална надценка, което доста ги устройва. Още с влизането ни питат за традиционните великденски стоки – агнешко, козунаци, яйца. И веднага за цените“, обясни търговецът Михаела Миладинова, цитирана от БНТ. Все още не е ясно кои вериги ще приемат инициативата „Великденска кошница“. Всяка една вече обявила своите промоции преди и по време на Великден.