Най-трудният летен сезон приключва с 80% спад на туристите. Българските туристи не могат не могат да компенсират огромните загуби, които се очакват в сектора. Министерството на туризма вече работи по екшън план за следващото лято, както и за предстоящия зимен сезон. Това стана ясно по време на провелата се в Бургас среща на работещите в сферата на туризма. Форумът беше организиран от Бургаската регионална туристическа асоциация.
Хотелите в Слънчев бряг затварят в края на месеца, когато ще отлетят и последните туристи от Израел и Беларус. Хотелиерите в Слънчев бряг са категорични, че още през февруари и март месец трябва да започнат преговори за зелени коридори за най-важните пазари – Англия и Русия.
Пламен Копчев- предс. на Съюза на собствениците в Слънчев бряг коментира, че 70% от хотелите останаха затворени , а 30 работиха от 20 до 50% запълняемост и на половин цени.
„Определени пазари останаха затворени и до момента, говоря за Русия. Там спадът на туристите е 100%. За Беларус за съжаление, въпреки нашите искания, се взе решение да се отвори границатана 5 септември , като на 8 септември беше първият чартър”, заяви туроператорът Иван Кирязов.
В екшън плана, който разработва Министерството на туризма за следващия сезон се предвижда да бъда продължената държавната помощ за бранша.
„Тези 35 евро субсидия за туристите , които пристигат с чартъри ще продължи до 2022 година. България трябва да се рекламира като целогодишна дестинация , като се промотират специализираните видове туризъм –културно -исторически , СПА туризъм, винено- кулинарен туризъм”, заяви зам. министър Ирена Георгиева, която присъства на форума.
Ковид кризата изисква и промяна на начина на реклама в туризма е категорична Соня Енилова- председател на Бургаската регионална туристическа асоциация:
„Трябва да се промени начина на рекламиране на обектите, дестинациите и начина на привличане на клиенти . Да се акцентира върху здравословна среда и условията, в които ще почиват туристите. Акцентът, който световната туристическа организация поставя, това е на Зеления туризъм, тоест трябва да се насочи и да предлагаме в нашите пакети по различен вид туризъм и в същото време трябва да маркетираме онлайн , тоест да не ходим по разни борси ,както до сега се рекламираше туристически продукт , а да се акцентира върху дегитализация и върху онлайн маркетинг”
Българските туристи , които това лято избраха българското Черноморие не могат да компенсират огромните загуби от международния туризъм, който отчита сектора.