Туристите от Италия в курорта „Слънчев бряг“ са едва 3-4%, но може да се работи в посока на привличане на младежи от Апенините, смятат от ръководството на „Слънчев бряг“АД. Коментарът и е по повод посещението в Бургаски регион на туроператори и собственици на вериги от хотели- висок клас от Асоциация „Неополитански залив“. Според Освалдо Муфо, президент на туристическа агенция в Италия Слънчев бряг е сходен курорт с испанския Ибиза и дори предлага по- добри условия за младежки туризъм, с по-добра хотелска база и плажове: „От 2008 г. работим със Слънчев бряг и то успешно. Искаме да пакажем, че Слънчев бряг прилича на Ибиза. Освен хубавата плажна ивица, предлага и по- добри хотели, по- добри СПА центрове…Това е всъщност, което днес търси туристът. Слънчев бряг е младежки курорт.“Стратиева смята, че Слънчев бряг наистина предлага много добър туристически продукт за младежки туризъм, но самите хотелиери трябва да бъдат убедени, че това е туризмът, на който трябва да се заложи, освен семейният.
„ Средствата за подслон и материалната база в Ибиза е от преди 15-20 години, а в Слънчев бряг е от преди 2 години- по-нова, по-модерна…. Като характер Слънчев бряг, наистина може да конкурира испанския курорт с много дискотеки и клубен живот, както и атракциите на плажа. В Ибиза има по- добра организацията, но тава е в следствие на натрупан опит. При нас е все още хотелиерите не са се определили какъв туристически продукт ще предлагат и това води до конфликти, понякога“, коментираха от ръковоството на курорта.