Народните представители от 43-то Народно събрание Иван Вълков и Димитър Бойчев проведоха поредица от срещи с рибарски сдружения и с представители на Морска администрация, за да чуят различни гледни точки. Затова депутатите подготвиха предложения за промяна така, че те да отразяват желанието на рибарите и собствениците на лодки. Идеята беше приета от министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията, Ивайло Московски.
Ето в какво точно се състоят промените в наредбата:
Най-после се постига изравняване на българските национални изисквания за правоспособност с тези от международната конвенция. Прекият ефект ще е това, че ще запази конкурентноспособността на нашите морски кадри от изпълнителско ниво от типа на рулеви,мотористи и квалифицирани моряци от палубна или машинна команда. До момента родните изисквания бяха прекалено завишени и част от моряците ни просто не можеха да ги изпълнят.
От сега нататък кадри с висше образование по ел. специалности, различни от „Еектрообзавеждане на кораба“, ще имат възможност да придобият сертификат за корабен електромеханик след съответно допълнително обучение.
Капитаните на 40-тонни кораби и лодки за разходка могат да изпълняват дейността си, ако преминат през два кратки курса и положи изпит, за да получат право да превозват групи до 35 човека. Първият курс е задължителният „Управление на тълпата“, за придобиване на психологически техники и умения на капитана да организира и ръководи по-голяма група хора при сложна ситуация. Вторият е в рамките на два или три дни и включва обучение за мерки за безопасност, сигурност и практически действия при превоз на хора.