Румънски туристи изкупиха всички новогодишни пакети за целогодишно работещия хотелски комплекс „Хризантема“ в Слънчев бряг. За предстоящия новогодишен празник, хотелската база вече е изцяло заета само от румънски туристи, съобщиха от най-голямото хотелско дружество в Слънчев бряг- „Слънчев бряг хотел холдингс“ АД. Дружеството включва шест големи хотелски комплекса в Слънчев бряг заедно с четиризвездният „Хризантема“- единственият комплекс в курорта, който работи през цялата година. Изненадващо всички куверти бяха изкупени от румънци в рамките само на една седмица след пускането им в продажба, уточниха от хотела. 45 лева струва в момента нощувка със закуска в „Хризантема“ на извънсезонни цени. За деца от 5 до 12-годишна възраст намаленията са от 50 до 75 %. Единична стая излиза 70 лв. Цената на луксозните апартаменти е от 165 до 200 лева. Хотелският комплекс предоставя допълнителни намаления за групи и пакетни цени с обяд, вечеря или полупансион. Най-голямото хотелско дружество в Слънчев бряг -„Слънчев бряг хотел холдингс“ АД отчита тази година изключително успешен туристически сезон. „Успяхме да удължим активния туристически сезон до 6-7 месеца при пълна заетост на базата, чрез новаторски мениджмънт и поддържане на високо ниво на туристическите услуги. При нас най-голям дял заемат немските туристи. Тази година отчитаме значителен ръст от 10 до 30 % на туристите от Румъния, Унгария, Чехия, Израел, както и други традиционни и сравнително нови туристически пазари като Казахстан и Португалия, които са истински пробив на туроператора „Он травел“. Нарастна и броят на българските туристи, които идват на почивка на преференциални цени чрез туроператорски фирми и предварителни резервации“-съобщиха изпълнителните директори на „Слънчев бряг хотел холдингс“ АД Ивалина и Пейко Янкови. Според тях, от курорт за семеен туризъм, Слънчев бряг все повече се превръща в място за млади хора и това е трайна тенденция.Още е рано за прогнози за новия морски туристически сезон, но засега няма сътресения на туристическия пазар, уточниха директорите на „Слънчев бряг хотел холдингс“. Реални прогнози за новия сезон могат да бъдат направени едва през февруари -март 2009 г., когато е активния период на записванията на туристи, отбеляза Пейко Янков. Според него, световната финансова криза остро засилва конкуренцията на туристическия пазар и в отговор на това туристически държави като Испания, Гърция, Турция вече щурмуват пазара с мащабни рекламни кампании, каквито за България като туристическа дестинация липсват. Средствата, които държавата отделя за реклама на България са твърде малко, а това са стратегически инвестиции в този момент, категоричен е Пейко Янков. Радостен факт е, че немският туристически пазар продължава да поддържа засилен интерес към България, отбеляза Ивалина Янкова. Тя участва на голямото туристическо изложение този месец в Потсдам, Германия, на което „Слънчев бряг хотел холдингс“ бе поканен от немския концерн REWE Group, в чиято структура е и туроператорската фирма ITS. Във форума участваха продуктовият туристически директор на REWE Group за Средиземноморието и Черно море Michael Nickel и продуктмениджъра за България Michael Kunkel, управителят на MTS incoming-BTS Калин Сутев, както и регионалния мениджър за Бургас Начко Козарев. Като част от дейността на „Слънчев бряг хотел холдингс“ АДза поддържане и повишаване квалификацията на своите кадри, мениджърски екипи от дружеството осъществиха през последните седмици работни посещения в Израел и големи туристически комплекси в Анталия, Турция