Бизнесът в Слънчев бряг се събра в асоциация, за да защити доброто име на комплекса.
Изморени от противоборствата, които в последните години станаха нарицателни за най-големия ни курорт, над 30 фирми, с дейности във всички сфери от местната икономика /хотелиерство, ресторантьорство, туроператорска дейност, търговия и транспорт/, се обединиха в организация „Слънчев бряг”. Членовете й категорично заявиха желанието си да участват във взимането на решения за визията и развитието на комплекса.
Новосформираната асоциация проведе официална среща с ръководството на „Слънчев бряг” АД. Управителният съвет на бизнес сдружението представи пред държавното дружество своите виждания и изяви готовност да участва в дискутирането и решаването на проблемите на курорта. Двете страни се оказаха единодушни, че през настъпващия летен сезон посланията, които излизат от комплекса, трябва да бъдат изцяло градивни, а неуредиците да се решават оперативно и на място, без да се търсят публични скандали. Традиционните демонстрации в навечерието на всеки нов сезон, организирани от едни и същи хотелиери, се отразяват крайно негативно, не само на имиджа на курорта, но и на бизнеса на всички в Слънчев бряг, бе общото мнение на срещата.
„Крайно време е да бъде сложена точка на безсмислената деструктивност и хаоса, а хората, които работят в Слънчев бряг да осъзнаят, че добрият имидж на курорта може да донесе единствено ползи, както за собственици и туристи, така и изобщо за българския туризъм”, коментира изпълнителният директор на „Слънчев бряг” АД Златко Димитров. Той подкрепи председателя на асоциацията Ангел Палийски, според който би било полезно да се правят регулярни срещи между дружеството и асоциацията, на които да се обсъждат възникналите в течение на сезона проблеми и да се търсят ефективни и бързи решения. Според Димитров подобна активна комуникация би била изключително преимущество за организацията на съвместната работа. От основна важност е обмислянето на проект за нова, по-оптимизирана транспортна схема, по европейски стандарти, за която ще се търси мнението на всички заинтересовани.
Неоспорим факт е, че Слънчев бряг е един от най-големите европейски курорти и се очертава като една от най-горещите летни дестинации на континента. Наложените напоследък от ръководството стриктни мерки за вътрешен ред и сигурност в комплекса, за съжаление се оказаха нежелани от определени среди, свикнали да работят извън изискванията на закона. Редица добри практики, въведени от „Слънчев бряг” АД, с цел осигуряване реда в комплекса, доведоха до безкрайни атаки от страна на местни икономически формирования.
Равносметката доказа, че прилаганите от 2 години мерки за транспорт и контролен режим в Слънчев бряг дават изключително добри резултати. Ръководството на МВР, отчете драстично снижаване на престъпността – проституция, незаконни таксита, грабежи, кражби и измами върху чуждите туристи. Посланиците на чужди държави също поощриха положителните промени в българския курорт, с оглед сигурността и комфорта на своите граждани. Опитите на т.нар. “Съюз на собствениците” в Слънчев бряг да торпилира мерките за ред по алеите, контрол, синя зона и график на придвижване на МПС се оказаха неуспешни. Миналото лято ВКП категорично определи, че всички действия на ръководството на “Слънчев бряг” АД, като собственик на инфраструктурата, са напълно законосъобразни.
Желанието за диалог между бизнеса и държавата, демонстриран в срещата между акционерното дружество и новата асоциация „Слънчев бряг”, дава надежди, че провокираните протести в разгара на лятото, пред очите на хиляди туристи могат да се превърнат само лош спомен от минали сезони.