23.8 C
Бургас
неделя, октомври 6, 2024

Дете със зрителни затруднения учи в масов клас

Специални педагози от Ресурсен център-Бургас подпомагат интегрирането на дете със зрителни затруднения в масовия клас. Във ІІ клас на ОУ„Христо Ботев“ – с. Трояново, общ. Камено педагози от училището и специалисти на РЦ Бургас представиха добри педагогически практики в интегрираното обучение на деца и ученици със специални образователни потребности. IMAG2990Проведен бе поредния открит урок по четене на тема „Снежен човек“ от Ханс Кристиян Андерсен. Наблюдаващи урока бяха Галя Николова – старши експерт по начално образование, интегрирано обучение и специални училища, Антоанета Стоянова – директор на Ресурсен център – Бургас, Стела Стоянова – директор на ОУ „Христо Ботев“ с. Трояново, Владка Димитрова – главен учител в Ресурсен център – Бургас, Татяна Янакиева – педагог на зрително затруднени деца в Ресурсен център – Бургас, Стефанка Габровска – главен учител в ОУ „Христо Ботев“ – с . Трояново и специални педагози от Ресурсен център – Бургас.

IMAG2983За пореден път педагозите се убедиха в резултатността от ранната превенция на нарушенията, екипност в работата и родителска ангажираност по проблемите на детето. Ученикът е за ІІ ра година в училище, но специални педагози са започнали работа с детето още в детската градина. В екипа са включени ресурсен учител, педагог на зрително затруднени деца, общообразователни педагози. За всички деца в училище са осигурени много добри условия за работа – приветливи класни стаи с богат дидактичен материал и квалифицирани педагози. Детето е адаптирано в училищната среда, добре прието и от съучениците си. В часа по четене с него се използваха: читанката, специално подготвена в началото на учебната година с уголемен шрифт за зрително затруднени, ограничителна рамка, листи с уголемен шрифт, на които бяха записани въпроси и указания, които то не може да прочете от дъската. Усилията на педагозите бяха насочени към активно включване на детето в работата на целия клас, развитие на четивните и речевите умения, подобряване на моториката. Наблюдавайки урока, всички гости видяха едно напълно социализирано и ограмотено дете със специални образователни потребности, което се чувства добре в клас. Заслугата за това е на класния ръководител Груда Косева, ресурсния учител – Мариана Стоянова, Недялка Иванова – старши възпитател и ръководствата на двете институции – училище и Ресурсен център. По време на конферирането педагозите споделиха факта, че роля за приобщаването на детето имат и родителите, които проявяват изключителна ангажираност и заинтересованост. Допълнително работят вкъщи по инструкции, зададени им от класния ръководител, възпитател и ресурсен учител. Всички педагози изразиха обобщено мнение, че в това училище и в този клас, интегрирането на дете със специални потребности не е проблем, а ранната превенция, добрата училищна среда и екипната работа са оказали съществена роля в развитието на детето със специални потребности.

 

7,954Феновехаресване
2,547последователиследвам
11,481абонатиабонирам
Последни новини
spot_img
spot_img
Свързани новини

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля, въведете коментар!
Моля, въведете името си тук