След Познан, Хелзинки и Прага, в периода от 26 февруари до 1 март община Несебър участва на две международни туристически борси – „IFTS Belgrade Fair“, Сърбия и „Ваканция и Спа Експо“, гр. София. И двете изложения претендират да са едни от най-значимите туристически форуми на Балканския полуостров, предназначени за професионалистите в туризма и масовата публика. Безспорно, сръбските и българските туристи са търсени и желани потребители на туристическото предлагане в региона. Влизането на визовия режим, както и самото му администриране нанесе значителни негативни последици върху потока от сръбски туристи през последните два туристически сезона. Това по своему мотивира и обвързва местната власт със сериозни ангажименти при представянето на туристическата дестинация в информационното пространство, коментира кметът на Несебър Николай Димитров. „IFTS Belgrade Fair“ се провежда в Изложбения център на сръбската столица, в пет зали на площ от 14 000 кв.м. 811 изложители от над 40 страни представят своите туристически продукти. На информационния щанд на Държавната Агенция по Туризъм участват 9 туристически фирми и само две общини – София и Несебър. Радостен е факта, че Община Несебър отново печели голям интерес от страна на сръбските туристи. 26-то издание на „Ваканция и Спа Експо“ се провежда в Националния Дворец на Културата, гр. София. Участват над 355 изложители. Организатор е Прим Експо със специалното съдействие на Държавната Агенция по Туризъм.Участието на община Несебър на борсата в София е продължение на установената от няколко години традиция. Това, което отличава тазгодишното участие е изграждането на собствен самостоятелен щанд на площ от 21 кв.м. Идейният проект и неговото изпълнение са дело на две авторитетни рекламни компании „Сикс фингърс“ и „Тосиди дизайн“, които доказват за пореден път своята креативност, талант и професионализъм. Изпълнителите на щанда са участвали в различни индивидуални конкурсни форуми и са спечелели редица престижни награди. Председателят на Държавната на Агенция по Туризъм Анелия Крушкова лично приветства и поздрави Община Несебър за стилната визия на щанда и богатото разнообразие от рекламни материали. „Туристите посещават и оставят парите си в места, в които намират покритие на своите, мечти, желания и очаквания за преживявания.“ Предвид актуалните процеси се очертава сериозна и трудна битка за бъдещия просперитет на туризма, който е основен източник на благосъстояние за община Несебър. За това благосъстояние се борят стотици държави, хиляди общини и милиони фирми по света. Затова отправяме призив към всеки един от вас – нека заедно градим положителния имидж на българския туризъм.