Слънчев бряг отново е най-посещаваният и най-харесваният български курорт от чуждестранните и от българските туристи тази година. Това показва равносметката от Туристически сезон’ 2011. През 2011-та отчитаме най-силния туристически сезон през последните години на икономическа криза, но и сезонът с най-много кризисни ситуации за българския туризъм, съобщи по повод предстоящия Световен ден на туризма Пейко Янков, изпълнителен директор на най-голямото хотелско дружество в Слънчев бряг – „Слънчев бряг хотел холдингс”АД. Дружеството включва в структурата си шест големи хотелски комплекса на територията на Слънчев бряг- „Хризантема”, „Тракия”, „Тракия плаза”, „Тракия апарт”, „Несебър бийч”, „Бургас бийч”.
„По повод на Световния ден на туризма, бих искал да поздравя целия екип на „Слънчев бряг хотел холдингс” и цялата туристическа общност в България за високия професионализъм и огромните усилия за развитието на българския туризъм, въпреки създадените кризисни ситуации и въпреки неадекватните реакции на държавните органи и министерства”-отбеляза Янков. Според него, размяната на обвинения и нападки, а не на конкретни действия от държавата при кризата с чартърните полети на руски туристи, донесе още по-широк и нежелан отзвук на скандала в чужбина, вместо бързо решение на проблема.
„Българският туризъм се нуждае от коректен и компетентен партньор в лицето на държавата. Употребата на туризма за политически цели или политически пиар е опасен риск за единствения печаливш отрасъл в държавата”, коментира Пейко Янков. Той призова политиците да се вслушват повече в мнението на браншовите организации и експерти, както и да не превръщат туризма в залог на настоящата предизборна кампания.
„Както при казуса с руските туристи, неадекватна бе намесата на държавните институции и преди това в източването на два хотелски басейна в Слънчев бряг и ваденето на туристи от тях в разгара на туристическия сезон. При това – чуждестранни туристи на най-големия туроператор на българския пазар. Това не биваше да се прави по време на туристическия сезон. Касае се за съдебни спорове и процедури за част от земята, върху коята са изградени басейните. В крайна сметка никой не спечели от този черен ПР за туризма, но най-много изгуби държавата. От тези туристи щяха да постъпят стотици хиляди левове данъци в държавния бюджет, вместо това – тези пари отиват за компенсации и обезщетения”-уточни Пейко Янков.
„Туристите бяха обезщетени под различна форма, но искам да отбележа, че част от тях пожелаха почивки извън България- някои от тях избраха Халкидики, испански курорти и други дестинации, т.е. туристите бяха прогонени от България благодарение на некомпетентната намеса на държавните институции в разгара на туристическия сезон”-посочи Янков.
„Най-големият ни курорт Слънчев бряг е лицето на българския туризъм и всяка възникнала кризисна ситуация по субективни или обективни причини се отразява на целия туризъм. Нашият мениджърски екип бързо преодоля кризисната ситуация със съдействието на туроператорите и не позволи това да провали туристическия сезон, като бих искал да благодаря за подкрепата, която получихме от цялата туристическа общност. Въпреки кризисната ситуация с басейните, двата хотела останаха пълни с туристи до края на туристическия сезон в резултат на високия професионализъм на мениджърския екип на дружеството, добрата екипност с туроператорите и доказания пристиж на нашата марка на туристическия пазар”-коментира директорът на най-голямото хотелско дружество.
По отношение на двата басейна, „Слънчев бряг хотел холдингс” ще изпълни ангажимента си, който е поел към държавата след приключването на съдебните спорове и процедури по този казус. След края на туристическия сезон през октомври спорните два басейна на хотелите „Бургас” и „Созопол” ще бъдат демонтирани, като разходите за това се поемат от дружеството. Така че, екшънът през туристическия сезон бе напълно излишен, е позицията на ръководството на хотелското дружество.
Същевременно дружеството започва изграждането на два нови и модерни басейна към тези хотели, които ще бъдат готови още преди новия туристически сезон на 2012 г., по вече разработените и одобрени проекти. Това ще бъде направено извън туристическия сезон, понеже в момента и до 7 октомври в хотелите „Бургас” и „Созопол” са настанени туристи по предварителните договори за 2011 г. с туроператорските фирми.
Безспорен факт е, че проблемът с басейните на двата хотела на първа линия до морето е заложен от самата държава още преди 10 години с грешната форма за приватизация на първите хотели в Слънчев бряг- с право на строеж, но без прилежащи площи, уточнява ръководството на дружеството.
„Слънчев бряг хотел холдингс”АД работи с най-големите туроператори на световния пазар. Всички плащания се извършват по договори и по банков път. Дружеството е един от най-големите туристически данъкоплатци на държавата. Около 97-98% от обслужваните туристи в хотелите на дружеството са чужденци. Към 50 % от тях са от Германия. Значителен дял заемат също туристите от Израел, Централноевропейските държави-Унгария, Полша, Чехия, както и Белгия, Холандия, Молдова и прибалтийските републики. Най-голям ръст имат тази година туристите от Румъния и Русия.
„Ние залагаме на непрекъснато развитие на качеството и разнообразието на туристическите услуги с нови форми на културен и исторически туризъм, тематични вечери на българската кухня, спорт, анимация. При нас „ол инклузив” отдавна вече не е просто нощувки, храна и напитки. Показателни са резултатите- повечето туристи ни посещават не за първа година, а няколко години поред. Тоест, пазарът сам определя качеството на тази услуга”- коментира Пейко Янков. Дори във време на всеобща икономическа криза, нашата политика ще продължава да бъде насочена към нови инвестиции за развитие и повишаване на качеството на туристическите услуги, защото туризмът е най-динамично развиващият се отрасъл, категоричен е директорът на „Слънчев бряг хотел холдингс”.