Туристически борд на Германия проведе пресконференция, на която обяви последните статистически данни относно броя на българските туристи в Германия, както и стратегията на Германия в контекста на COVID-19. Въпреки че през 2020 г. имаше 36,3% спад в броя на българските туристи, те продължиха да пътуват до Германия. Освен това бяха сред първите националности, които възобновиха пътуванията до Германия веднага след премахването на ограниченията.
По отношение на броя на туристите, през 2019 г. Германия е регистрирала 89,9 милиона нощувки на чуждестранни туристи, като процентното увеличение спрямо предходната година е 2,6%. Освен това се наблюдава тенденция за увеличение на българските туристи, като през 2019 г. са отчетени над 400 хил. нощувки, с процентно увеличение спрямо 2018 г. от 12,4%. В сравнение с 2010 г. броят на нощувките на български туристи се е увеличил с 185,6%.
Бавария е сред любимите дестинации на българите през 2019 г. Над 23,6% са прекарали ваканцията си тук миналата година. Над 14,9% от нощувките, регистрирани за периода януари-декември 2019 г., са били в Баден-Вюртемберг, следван от Дортмунд с 13,8% и Франкфурт, с 11,3%.
През 2020 г. се наблюдава спад от 36,3 % в посещенията на български туристи в Германия. Въпреки че през първите 2 месеца на 2020 г. посещенията на българи нарастват с 3,1% в сравнение с 2019 г., от началото на март броят на нощувките намалява с 47,5%, като за периода януари – юли 2020 г. са регистрирани над 90 000 нощувки.
Германия се възприема като безопасна дестинация в контекста на COVID-19. Ето защо България е сред пазарите, в които броят на почивките в Германия се възстановява най-бързо.
Българите преценяват, че дейностите с най-нисък риск от заболяване са пътуванията с кола, почивки сред природата и индивидуални пътувания, последвани от културен туризъм, пътувания до градове и туристически маршрути.
“Всяка криза създава нови възможности и поддтиква към развитие. Убеден съм, че туризма в Германия ще се развие и ,подобри и ще излезе по-силен след края на тази криза.”,
подчерта г-н Хубертус Клинк, Ръководител Икономически отдел към Посолство на Федерална Република Германия..
Според Кристиан Салай, регионален директор на Туристическя борд
„Германия беше една от първите дестинации, които избраха да продължат връзката със своите туристи през първите седмици на ограниченията и да останат близо до тях. Въпреки карантината, бе поставен акцент върху виртуално запознаване с Германия. Бе създадена кампанията #DiscoverGermanyFromHome, която популяризира в социалните медийни платформи съдържание с вдъхновяващ, съпричастен и информативен характер. Последва я #GermanyAwaitsYou, посветена на възобновяването на пътуванията. Наскоро тя се превърна в #WanderlustGermany, чието желание да се изследват места, които са встрани от утъпканите туристически маршрути, да се опознае природата на Германия и местностите, в които няма голям наплив и струпване на хора.”
Пресконференцията приключи с прогнозата на г-н Салай, че през май 2021 ще има рязък бум на туристи в Германия от България и Европа, а през 2022 туризма ще достигне нивата от 2019 година. Германия се готви за това с 10% по-ниски нощувки в сравнение с други страни от Западна Европа