Galleria Burgas ще бъде “зелената перла” на морския град. Moлът се строи с авангардни технологии, които го превръщат в единствения засега екологичен търговско-развлекателен център в България. Проектиран е да бъде с озеленена пешеходно-паркова зона на покрива си, която да служи за отдих и почивка на многобройните посетители. Сградата, ще бъде част от цялостната вело-транспортна система на Бургас и така ще се впише в общата амбициозна визия за бъдещото развитие на града като един от най-зелените на континента.
Galleria Burgas стъпва на Черноморието с най-модерните тенденции за енергоефективна и устойчива архитектура и поставя нови стандарти в строителството. Молът е в процес на сертифициране по световно признатата американска система LEED, според стандартизацията Core и Shell (CS), степен ‘Gold’- златна.
LEED (Лидерство в енергийния и екологичен дизайн) е универсална система за устойчивo строителство, разработенa преди 19 години в САЩ. В момента LEED е една от най-широко разпространените и признати независими сертификационни системи, с над 10 000 сертифицирани и повече от 32 000 регистрирани проекти в над 100 страни.
Предвидено е сградата и извършваните в нея дейности да бъдат минимално вредни за околната среда и чувствително по-здравословни за служители и клиенти. Високо ефективните технологии ще позволят на търговско-развлекателния център да използва по-малко електричество и вода. Благодарение на енергоефективната климатична инсталация ще се снижат значително вредните емисии, с което се гарантира комфорт и здравословна среда за посетители и персонал. С над 616 тона годишно ще бъдат намалени емисиите на въглероден диоксид от целия комплекс. Изследванията сочат, че в подобни еко-сгради служителите са по-здрави, отколкото тези в обикновените. Това ще превърне новоизградения мол в лидер на зеленото строителство и първия шопинг център от ново поколение у нас.
Galleria Burgas е разположен върху застроена площ от 53 500 кв. м. и е изграден изцяло с екологични и природосъобразни строителни материали, предимно от региона. Боите, уплътнителите и лепилата в сградата са с ниско съдържание на летливи органични съединения (ЛОС). Това също ще намали замърсяването на въздуха, в полза здравето на персонала и посетителите.
Забележителен акцент на Galleria Burgas ще е „зеленият” покрив. Проектиран е като пешеходна площ, със зеленина и заведения на открито. Освен, че е изключително атрактивно, съоръжението силно повишава изолационните качества на сградата. Благодарение на комбинацията между перфектна изолация и високоефективни инфраструктурна, отоплителна и осветителна системи ще се постигне до 24% по-малка консумация на електроенергия, а топлинният товар ще се намали с до 50%. Отделни елементи на сградата ще се захранват със соларни електропанели.
Молът ще разполага с 1200 паркоместа, като има амбицията да насърчава и алтернативния транспорт. Предвидени са специални открити и закрити паркоместа за велосипеди, както и за превозни средства с ниски емисии и хибриди. Улеснява се и достъпът до обществения транспорт.
Тъй като за Galleria Burgas опазването на природата е кауза, той ще е първият и единствен засега в страната с Екологичен информационен център. Разположен близо до главния вход, центърът ще насочва вниманието на гражданите към глобалните екологични проблеми, ще ги информира за актуални „зелени” теми. Ще дава разяснения как е изграден Galleria Burgas и как се експлоатира, за да постигне отличителните качества на голям обществен обект с максимална енергийна ефективност, щадящ околната среда.
Комплексът ще отговори на очакванията и на най-взискателните клиенти със своите магазини и заведения на 3 нива, сред които ще бъдат представени международни модни гиганти и елитни марки от света на развлеченията. Cinema City ще е операторът на мултиплекс с 10 кино зали. Особен интерес се очаква към международния клуб за здравословен начин на живот Pure Fitness, който навлиза за пръв път в страната именно чрез Galleria. Богатият избор от шопинг и атракции ще накарат посетителите да се почустват наистина „в свои води”.
Galleria Burgas ще разкрие всички свои възможности пред хилядите си бъдещи фенове на 15 май.