14.3 C
Бургас
четвъртък, октомври 10, 2024

Летеният туристически сезон в България става все по-къс. Рекламата била проблем, считат от Фрапорт

Летеният туристически сезон в България става все по-къс и това не се дължи на лошо качество на туристическата услуга. Проблемът е в липсата на достатъчно рекламата на дестинация България. Мнението е на д-р Франк Кванте, изпълнителен директор на „Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт“, дружество концесионер на Летище – Бургас. Той взе участие в националния форум за авиационна свързаност, който се проведе в Бургас.


Кванте посочи, че през последните няколко години се наблюдава негативна тенденция за „свиване на крилата“ на летния сезон. Данните за Летище Бургас, показват, че юли и август все още са най-натоварените месеци, що се касае до осъществени полети. От думите на Франк Кванте стана ясно, че Летище Бургас трудно успява да си осигури значителен брой авиокомпании, които да оперират на него в по-голямата част от годината. Причината – икономическо неизгодно е самолетите да летят до и от Летище Бургас извън месеците юли и август. Кванте повтори многократно в изказването си думата реклама и маркетингова стратегия – нещо, върху което страната ни трябва да се съсредоточи.

Според кмета на Поморие Иван Алексиев за рекламата на Черноморието ни се прави достатъчно, а даденостите на региона ни са налице. „В Поморие предлагаме калолечение, луголечение, кълтурен туризъм. Несебър и Созопол също предлагат такъв вид туризъм. Какво има от Обзор нагоре, дори и през лятото? Как така в един момент Бургас и регионът били непознати и затова нямало полети“, коментира Алексиев. Той посочи, че морските общини търпят огромни загуби от това, че бургаското летище на практика не работи извън сезона с единствените си полети до Лондон.

Според Кванте решението е да се намери връзка на Бургас с големи летища като тези във Франкфурт, Варшава и Истанбул, каза Франк Кванте. Той допълни, че са водени преговори с „Търкиш Еърлайнс“ (Turkish Airlines), като компанията е проявила интерес към Летище Бургас. Очакванията са от следващата година тя да осъществява полети до и от града пет пъти в седмицата.

maxresdefault

„Хем сме им неизогдни, пък си удължиха концесията. В това няма никаква икономическа логика. Явно предпочитат да търпят загуби тук, за да не развиват летището в Бургас“, каза от своя страна кметът Алексиев. Той е на мнение, двете летища в Бургас и Варна не са в конкуренция, защото са отдадени на един концесионер и това е проблем. По време на срещата Емилия Андреева от дружеството концесионер съобщи, че вече е разработена програма, която да приоритизира летище Бургас.

Възможностите от Турция

Страната ни прави всичко възможно за подписването на меморандум за сътрудничество в областта на авиационната свързаност с Република Турция, след като през миналата година проект на споразумение беше изпратено и до Аржентина. Това стана известно от думите на заместник-министъра на транспорта и съобщенията Анна Натова. По време на Националния форум за авиотранспортна свързаност и туризъм, тя припомни, че България вече има сключено споразумение за сътрудничество с Въздухоплавателната администрация на Китай.

20240221 131139
7,954Феновехаресване
2,547последователиследвам
11,481абонатиабонирам
Последни новини
spot_img
spot_img
Свързани новини

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля, въведете коментар!
Моля, въведете името си тук