Три фирми ще бъдат специално отличени в категория „Бизнес, значим за икономическото развитие на региона“ на предстоящото трето поред издание на BURGAS BUSINESS AWARDS. Наградите са признателност от организаторите за добрите практики и политики, както и положителното въздействие върху икономиката в региона от страна на фирмите и тяхната дейност. Трите компании, които ще получат статуетки, са разпределени в три подкатегории – Строителен хипермаркет , Хранителен хипермаркет и Производител на облекло и аксесоари. Отличени ще бъдат:
Строителен хипермаркет: MASTERHAUS – През 2002 г. в Бургас отваря врати първият магазин MASTERHAUS. Зад него стои предприемачът Павел Бошнаков, който е вдъхновен от модерните хипермаркети от типа „направи си сам“, навлизащи в Западна Европа.
По това време пазарът на строителни материали е съсредоточен в малки железарии и специализирани магазини. Собственикът на MASTERHAUS е решен да предложи нещо различно – просторен магазин с богато разнообразие от продукти, подредени по категории, и компетентни служители, които да помагат на клиентите в техния избор. Днес компанията има пет магазина – в Бургас, Несебър, Приморско, Айтос и Казанлък. MASTERHAUS е лидер на местния пазар и достоен конкурент на чуждестранните вериги.
Тази година първият хипермаркет MASTERHAUS навършва 22 години и продължава да бъде синоним на добра идея, добър пример и винаги добри решения на всеки проект. Фирмата се управлява от Павел Бошнаков и синовете му Мартин и Виктор. Те са в бизнеса всеки ден и се грижат за неговото развитие и реинвестирането на печалбите в нови проекти.
Фирмата е известна с отдадеността си към културата и спорта. MASTERHAUS спонсорира събития и подкрепя от години спорта (в това число футбол, волейбол, баскетбол, тенис и др.) в Бургаския регион, а вече и в град Казанлък.
Добрите практики са присъщи за компанията. През последната година фирмата изгради собствени фотоволтаични централи над всеки от петте магазина. Общата мощност на централите е 1.8 MW. Паркингите пред магазините разполагат с бързи зарядни станции за електромобили – над 150 kW.
Хранителен хипермаркет: „Жанет“ – Атрактивни цени, асортимент без аналог и стабилен работодател. Това е успешната формула за силния регионален бранд „Жанет“.
От малък квартален магазин през 90-те години днес компанията управлява два хипермаркета в Несебър и Свиленград и супермаркети на територията на Несебър и Слънчев бряг, радвайки се на клиентела от морските общини и хора от съседните държави.
„Магазините ни са от ново поколение. Отличават се със собствен стил и добро обслужване. Работим в условия на тежка конкуренция в сектора с бързооборотни стоки.Това ни мотивира да сменим концепцията при търговията на едро и дребно. Разработихме уникалния модел на първия гранд маркет в Несебър и продължихме да се разрастваме“, казва Иван Дашев, който е съдружник в „Жанет“ ООД.
Бизнес политиката, която развива компанията, е допринесла много и е от значение за икономическото развитие на Бургаския регион. Приоритет на взетите ръководни решения пред множество предизвикателства в близките години винаги са били клиентите, без да се прави компромис с качеството на стоките и услугите.
Много от качествените продукти по щандовете могат да се намерят само в „Жанет“, а разнообразието от храни и напитки няма аналог на местния пазар. Всеки ден се зарежда прясно българско месо, работи се с всички ферми от региона както и с наложени европейски производители в хранително-вкусовата промишленост, които произвеждат стоки специално за „Жанет“. На топлите витрини на магазините се предлага богато меню от прясно приготвена храна на място, както и целогодишно работещи суши и пица бар. Клиентите избират измежду 3200 алкохолни напитки. Хипермаркетите разполагат и със сектори за бяла и черна техника, домашни потреби и интериорен текстил, детски дрехи и играчки, масова и селективна парфюмерия и т.н.